ΕΛΛΑΔΑ

Paysage de Cassis

Δημήτριος Γαλάνης, Paysage de Cassis, ξυλογραφία, 34,4x24,7cm, 54x43cm, 1940

Βιογραφία:

Ο Δημήτριος Γαλάνης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1882. Το 1895 16 μόλις ετών, έπαιρνε μισθό από την "Ακρόπολη" για τις γελοιογραφίες του. Από το 1897 έως το 1899 σπούδασε πολιτικός μηχανικός στο Πολυτεχνείο της Αθήνας. Ο Δημήτριος Γαλάνης ήταν ο πρώτος Έλληνας που έγινε δεκτός στην ευρωπαϊκή πρωτοπορία ως διαπρεπής καλλιτέχνης. Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του στην Αθήνα έφυγε για το Παρίσι το 1900. Η γαλλική πρωτεύουσα έγινε η μόνιμη κατοικία του αν και ταξίδευε συχνά στην Ελλάδα. Μεταξύ 1925 και 1930 δίδαξε στην Académie Andre Lhôte και μεταξύ 1944 και 1952 στην Ecole des Beaux Arts. Στο Παρίσι συνδέθηκε με μεγάλες μορφές όπως ο Ματίς, ο Ντερέν και ο Πικάσο. Παρόλο που συχνά εξέθετε με τους Fauves και τους κυβιστές, ποτέ δεν αγκάλιασε πλήρως κανένα από τα δύο κίνημα. Αντίθετα, απόσταξε στοιχεία από αυτά τα πρωτοποριακά κινήματα σε ένα άκρως προσωπικό ιδίωμα. Το κείμενο καταλόγου για την πρώτη του ατομική έκθεση στο Παρίσι το 1922 γράφτηκε από τον André Malraux. Στις αρχές της δεκαετίας του 1920 η τέχνη του στράφηκε προς πιο παραδοσιακές μορφές, ακολουθώντας το παράδειγμα του Derain που είχε ήδη απορρίψει τον Φωβισμό. Σε αυτό το σαρωτικό τοπίο, που μοιάζει με το Τοπίο στην Προβηγκία στην Εθνική Πινακοθήκη της Αθήνας (αρ. 8632), ο Γαλάνης εξερευνά τις αποχρώσεις των σιωπηλών γήινων χρωμάτων ενώ συγκεντρώνει την προσοχή του στη δομή και την ισορροπία της σύνθεσης. Η οριζόντια διάταξη των διαφόρων επιπέδων του τοπίου προσδίδει μια επιβλητική ηρεμία στη σκηνή με το μεγαλείο της θέας και τα βουνά στη θολή απόσταση.

Biography:

Dimitrios Galanis was born in Athens in 1882. In 1895, at the age of 16, he was receiving a salary from the "Acropolis" for his cartoons. From 1897 to 1899, he studied civil engineering at the Technical University of Athens. Dimitrios Galanis was the first Greek to be accepted into the European avant-garde as a prominent artist. After completing his studies in Athens, he left for Paris in 1900. The French capital became his permanent residence, although he traveled frequently to Greece. Between 1925 and 1930, he taught at the Académie Andre Lhôte and between 1944 and 1952 at the Ecole des Beaux Arts. In Paris, he was associated with great figures such as Matisse, Derain and Picasso. Although he often exhibited with the Fauves and Cubists, he never fully embraced either movement. Instead, he distilled elements of these avant-garde movements into a highly personal idiom. The catalogue text for his first solo exhibition in Paris in 1922 was written by André Malraux. In the early 1920s, his art turned towards more traditional forms, following the example of Derain, who had already rejected Fauvism. In this sweeping landscape, which resembles Landscape in Provence in the National Gallery of Athens (no. 8632), Galanis explores the nuances of muted earthy colors while focusing his attention on the structure and balance of the composition. The horizontal arrangement of the various levels of the landscape lends an imposing calm to the scene with the grandeur of the view and the mountains in the hazy distance.

Sea Urchins

Τάσσος Αλεβίζος, Sea Urchins, ξυλογραφία, 21x37cm, 1955


Βιογραφία:

Ο Αναστάσιος Αλεβίζος, γιος βασιλόφρονα αγρότη, απογόνου οπλαρχηγών της Επανάστασης του 1821, γεννήθηκε στη Λευκοχώρα Μεσσήνης, στις 25 Μαρτίου 1914. Με τη μητέρα του, Σταυρούλα, και τον αδελφό του, Πάτροκλο, μετακομίζουν στο Δουργούτι το 1918, ακολουθώντας τον πατέρα του Αντώνη, που είχε ήδη εγκατασταθεί εκεί. Στο σχολείο διακρίνεται στην ιχνογραφία και με τη βοήθεια του φιλόλογου και ιστορικού του ελληνικού θεάτρου, Γιάννη Σιδέρη, που πίστεψε σ' αυτόν, παίρνει τα πρώτα του μαθήματα ζωγραφικής από τον κομμουνιστή ζωγράφο Γιώργο Κωτσάκη. Δίνει εξετάσεις το 1930 στη Σχολή Καλών Τεχνών και γίνεται δεκτός σε ηλικία δεκαέξι ετών. Παρακολουθεί μαθήματα γλυπτικής και ζωγραφικής στα εργαστήρια των Επαμεινώνδα Θωμόπουλου, Ουμβέρτου Αργυρού και Κωνσταντίνου Παρθένη και από το 1933 μέχρι το 1939, οπότε και αποφοίτησε, διδάσκεται χαρακτική από τον μαρξιστή χαράκτη Γιάννη Κεφαλληνό. Θα ακολουθήσουν σπουδές στο Παρίσι, τη Ρώμη και τη Φλωρεντία. Από το 1948 και ως το τέλος της ζωής του υπήρξε καλλιτεχνικός σύμβουλος της ιστορικής εταιρείας γραφικών τεχνών Ασπιώτης-ΕΛΚΑ, ενώ συνεργάστηκε και με τον Οργανισμό Εκδόσεων Σχολικών Βιβλίων στην εικονογράφηση βιβλίων του δημοτικού και του γυμνασίου. Από το 1957 έως το 1967 σχεδίαζε τα γραμματόσημα των ΕΛΤΑ και από το 1961 έως το 1985 τα γραμματόσημα της Κυπριακής Δημοκρατίας. Το 1959 ανέλαβε τη διεύθυνση του τμήματος Γραφικών Τεχνών του Αθηναϊκού Τεχνολογικού Ινστιτούτου (Α.Τ.Ι.), θέση που κατείχε έως το 1967.Κατά τη διάρκεια της δικτατορίας έζησε αυτοεξόριστος στο εξωτερικό. Το 1977, μετά την κατάρρευση της χούντας, ήταν από τα ιδρυτικά μέλη της Πανελλήνιας Πολιτιστικής Κίνησης (ΠΑΠΟΚ), καλλιτεχνικού φορέα του ΚΚΕ, ενώ διετέλεσε μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Εθνικής Πινακοθήκης.

Biography:

Anastasios Alevizos, son of a royalist farmer, descendant of the chieftains of the 1821 Revolution, was born in Lefkohora, Messina, on March 25, 1914. With his mother, Stavroula, and his brother, Patroklos, they moved to Dourgouti in 1918, following his father Antonis, who had already settled there. At school he excelled in engraving and with the help of the philologist and historian of Greek theater, Yannis Sideris, who believed in him, he took his first painting lessons from the communist painter Giorgos Kotsakis. He took the exams in 1930 at the School of Fine Arts and was accepted at the age of sixteen. He attended sculpture and painting classes in the workshops of Epaminondas Thomopoulos, Umbertos Argyros and Konstantinos Parthenis and from 1933 to 1939, when he graduated, he was taught engraving by the Marxist engraver Yannis Kefallinos. He would go on to study in Paris, Rome and Florence. From 1948 until the end of his life he was an artistic consultant to the historical graphic arts company Aspiotis-ELKA, while he also collaborated with the School Book Publishing Organization in the illustration of primary and secondary school books. From 1957 to 1967 he designed the stamps of the Hellenic Post Office and from 1961 to 1985 the stamps of the Republic of Cyprus. In 1959 he assumed the directorship of the Graphic Arts Department of the Athens Institute of Technology (ATI), a position he held until 1967. During the dictatorship he lived in self-exile abroad. In 1977, after the collapse of the junta, he was one of the founding members of the Panhellenic Cultural Movement (PAPOK), the artistic body of the KKE, while he served as a member of the board of directors of the National Gallery.

Harvest

Αλέξανδρος Κορογιαννάκης, Harvest, ξύλο, 14,5x20cm, 1937


Βιογραφία:

Τεχνίτης και καλλιτέχνης μαζί, ο Κορογιαννάκης γεννήθηκε στα Μέγαρα το 1906. Σπούδασε ζωγραφική και χαρακτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας με καθηγητές τους Ιακωβίδη, Γερανιώτη, Θωμόπουλο και Νίκο Λύτρα. Αποφοίτησε το 1929. Έκτοτε ασχολήθηκε συστηματικά με την χαρακτική και έγινε ένας από τους πρώτους γνωστούς χαράκτες στην Ελλάδα, συνεχίζοντας πάντως να ασχολείται και με τη ζωγραφική. Ξεκίνησε να εργάζεται ως σκιτσογράφος, αρχικά στην εφημερίδα «Πατρίς» (1929-1934) και στη συνέχεια στο «Έθνος» (1931-1939). Παράλληλα συμμετείχε σε όλες τις εκθέσεις της Ένωσης Σκιτσογράφων.Το 1939 προσελήφθη από την Τράπεζα της Ελλάδος στο τμήμα χάραξης τραπεζογραμματίων. Στο πλαίσιο αυτής της εργασίας, μετεκπαιδεύτηκε σε τεχνικές χαλκογραφικής χάραξης στην Εθνική Τράπεζα της Αυστρίας, με δυο ταξίδια στη Βιέννη (1939 και 1949-1950). Στην Τράπεζα συνέχισε επάξια το έργο ενός άλλου σημαντικού Έλληνα εικαστικού, του Μιχαήλ Αξελού, από τον οποίο επηρεάστηκε τόσο στη ρεαλιστική, όσο και στην εξπρεσιονιστική απεικόνιση των θεμάτων του στο μεγαλύτερο μέρος του έργου του.

Biography:

A craftsman and artist at the same time, Korogiannakis was born in Megara in 1906. He studied painting and engraving at the Athens School of Fine Arts with professors Iakovidis, Geraniotis, Thomopoulos and Nikos Lytras. He graduated in 1929. Since then, he has been systematically involved in engraving and became one of the first known engravers in Greece, while also continuing to engage in painting. He began working as a cartoonist, initially in the newspaper "Patris" (1929-1934) and then in "Ethnos" (1931-1939). At the same time, he participated in all the exhibitions of the Union of Sketchers. In 1939, he was hired by the Bank of Greece in the banknote engraving department. In the context of this work, he received further training in copperplate engraving techniques at the Austrian National Bank, with two trips to Vienna (1939 and 1949-1950). At the Bank, he successfully continued the work of another important Greek artist, Michael Axelos, by whom he was influenced both in the realistic and expressionistic depiction of his subjects in most of his work.

Moralis Yiannis-Unknown

Γιάννης Μόραλης, Moralis Yiannis-Unknown, χαλκογραφία, 20x20cm, 23,5x13,cm,1990


Βιογραφία:

Ο Γιάννης Μόραλης υπήρξε μια πολύπλευρη καλλιτεχνική προσωπικότητα με πλήθος διακρίσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Υπήρξε από τις κορυφαίες προσωπικότητες της ελληνικής τέχνης του 20ού αιώνα, μεγάλος ζωγράφος, γλύπτης, χαράκτης, σκηνογράφος και δάσκαλος με έργα που αναδεικνύουν τον πλούτο της μορφοπλαστικής του φαντασίας και την ευρύτητα των αναζητήσεών του. Το ζωγραφικό του έργο αποτελεί θεμελιώδη έκφραση του «ελληνότροπου μοντερνισμού» και η συνολική προσφορά του στην ελληνική τέχνη είναι μεγάλη, σημαντική και αδιαμφισβήτητη. Γεννήθηκε στις 23 Απριλίου ή στις 6 Μαΐου 1916 στην Άρτα, όπου και πέρασε τα πρώτα χρόνια της ζωής του. Ήταν το δεύτερο από τα έξι παιδιά του Κωνσταντίνου Μόραλη και της Βασιλικής Μιχάλη. Παρατηρώντας τη θεία του να ζωγραφίζει και μυρίζοντας το άρωμα της λαδομπογιάς, ο Γιάννης από πολύ μικρός αισθάνεται ότι το πάθος του είναι η ζωγραφική. Παράλληλα με τα σχολικά του μαθήματα, αρχίζει να παρακολουθεί κάθε Κυριακή, συνοδευόμενος από τον πατέρα του, τις κυριακάτικες παραδόσεις στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ). Εκεί, σε εκείνες τις παραδόσεις, πρωτογνωρίζει και τον μετέπειτα στενό του φίλο Νίκο Νικολάου. Ο Τσαρούχης, ως μεγαλύτερος, εξελίσσεται σε μέντορα για τον Μόραλη και τον εισάγει στα μυστικά της τέχνης της ζωγραφικής. Με το τέλος των σπουδών τους στη ΑΣΚΤ, ο Γιάννης Μόραλης και ο στενός του φίλος Νίκος Νικολάου θα διαγωνιστούν ως «αντίπαλοι» για μια μεταπτυχιακή υποτροφία της Ακαδημίας Αθηνών για την Ιταλία. Τότε οι δύο φίλοι κάνουν μια συμφωνία: όποιος και από τους δύο κερδίσει θα μοιραστεί τα χρήματα με τον άλλον και θα πάνε μαζί στην Ιταλία. Έτσι κι έγινε. Με την αποφοίτησή του από την ΑΣΚΤ το 1936 ο Γιάννης Μόραλης κερδίζει την υποτροφία της Ακαδημίας Αθηνών και μαζί με τον Νικολάου ταξιδεύει τον Ιούνιο του 1937 για να σπουδάσει στη Ρώμη. Ο Μόραλης θα μείνει στην Ιταλία για λίγους μήνες μέχρι τον Νοέμβριο του 1937, οπότε και καταφέρνει να εγκριθεί η μετακίνησή του στο Παρίσι, για να συνεχίσει εκεί τις σπουδές του διδασκόμενος νωπογραφία και ψηφιδωτό. Το 1939, με την έναρξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, οι φοιτητές του εξωτερικού καλούνται να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους και να επιστρέψουν βιαστικά στην Ελλάδα. Ανάμεσά τους και ο Μόραλης επιστρέφει στην Ελλάδα για να υπηρετήσει την πατρίδα.

Biography:

Yiannis Moralis was a multifaceted artistic personality with numerous distinctions in Greece and abroad. He was one of the leading figures of Greek art of the 20th century, a great painter, sculptor, engraver, set designer and teacher with works that highlight the wealth of his morphoplastic imagination and the breadth of his explorations. His painting work is a fundamental expression of "Hellenic modernism" and his overall contribution to Greek art is great, significant and undeniable. He was born on April 23 or May 6, 1916 in Arta, where he spent the first years of his life. He was the second of six children of Konstantinos Moralis and Vasiliki Michali. Observing his aunt painting and smelling the aroma of oil paint, Yannis felt from a very young age that his passion was painting. In addition to his school lessons, he began to attend every Sunday, accompanied by his father, the Sunday traditions at the Athens School of Fine Arts (ASFA). There, in those traditions, he first met his later close friend Nikos Nikolaou. Tsarouchis, as the elder, became a mentor for Moralis and introduced him to the secrets of the art of painting. Upon the end of their studies at the ASFA, Yannis Moralis and his close friend Nikos Nikolaou will compete as "rivals" for a postgraduate scholarship from the Academy of Athens for Italy. Then the two friends make a deal: whoever wins will share the money with the other and they will go to Italy together. And so it happened. Upon graduating from the Athens School of Fine Arts in 1936, Yiannis Moralis wins the scholarship of the Athens Academy and together with Nikolaos travels in June 1937 to study in Rome. Moralis will stay in Italy for a few months until November 1937, when he manages to get approval to move to Paris, to continue his studies there, studying fresco painting and mosaics. In 1939, with the start of World War II, students abroad are asked to abandon their studies and hastily return to Greece. Moralis is among them and returns to Greece to serve his homeland.

Papavassiliou Petros-Unknown

Πέτρος Παπαβασιλείου, Papavassiliou Petros-Unknown, μικτή τέχνη, 1990


Βιογραφία:

Γεννήθηκε στην Αθήνα, αλλά κατάγεται από το Τσεπέλοβο του Ζαγορίου. Σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα από το 1949 ως το 1955 με δασκάλους το Γιάννη Μόραλη στη ζωγραφική και το Γιάννη Κεφαλληνό στη χαρακτική. Αποφοίτησε με 4 βραβεία στην ξυλογραφία και χαλκογραφία. Δίδαξε ως βοηθός του δασκάλου του Γιάννη Κεφαλληνού για 2 χρόνια. Συνέχισε τις σπουδές του με ιταλική υποτροφία στην Περούτζια, ειδικεύτηκε με υποτροφία του Ι.Κ.Υ. στη χαρακτική στο Ουρμπίνο της Ιταλίας, στην εικονογράφηση βιβλίου στο Εθνικό Ίδρυμα Τέχνης της ίδιας πόλης και στους μοντέρνους εκτυπωτές στο Ινστιτούτο Ριτσόλι του Μιλάνου. Το 1962 ίδρυσε το Grafic Olimpia και ασχολήθηκε με εκδόσεις τέχνης. Τιμήθηκε με βραβεία στην Αλεξάνδρεια, στη Βαρκελώνη, στο Μόντε Κάρλο. Παρουσίασε τη δουλειά του σε ατομικές εκθέσεις σε πόλεις σε όλη την Ιταλία, στην Ελλάδα (τις περισσότερες στην Γκαλερί Αργώ 1977, 1983, 1989, 1993, 1995), στην Ελβετία, τις ΗΠΑ, το Βέλγιο, τη Γαλλία, σε σημαντικούς χώρους ακόμη και σε μουσεία και σε ομαδικές σε όλο τον κόσμο. Το σπίτι του στο Μιλάνο υπήρξε τόπος καλλιτεχνικών συναντήσεων μιας ομάδας Ελλήνων δημιουργών με τους Ακριθάκη, Θόδωρο, Παύλο, Τάκη, Τσόκλη, Φασιανό. Υπήρξε φίλος του Ρίτσου που έγραψε ποίημα για τη δουλειά του. Μαζί του δημιούργησε το 1981 τις λιθογραφίες του «Ο κόσμος είναι ένας». Το 1984 φιλοτέχνησε την έκδοση «Ο κόσμος βλέπει» του Οδυσσέα Ελύτη με τη συμβολή της Γκαλερί Αργώ και με επίσημη παρουσίαση και έκθεση έργων του στο Μουσείο Μπενάκη. Το 1993 εργάστηκε στο ποιητικό κείμενο «Ανάβασις» του Γάλλου νομπελίστα Σαιν-Τζων Περς. Φιλοτέχνησε πολλά άλλα ανάλογα συλλεκτικά λευκώματα τέχνης. Στο έργο του αναφέρονται πολλές εκδόσεις, όπως το βιβλίο «Φανταστική Τέχνη» του Πάολο Μπελίνι με ένα κεφάλαιο αφιερωμένο στους Λαμς, Μάττα και Πέτρο. Δημιουργήθηκαν συλλογές στην Ιταλία και Ελλάδα που είναι επισκέψιμες για το κοινό.


Biography:

He was born in Athens, but originally from Tsepelovo in Zagori. He studied at the Athens School of Fine Arts from 1949 to 1955 with teachers Yiannis Moralis in painting and Yiannis Kefallinos in engraving. He graduated with 4 awards in woodcut and copperplate engraving. He taught as an assistant to Yiannis Kefallinos' teacher for 2 years. He continued his studies with an Italian scholarship in Perugia, specialized with an I.K.Y. scholarship in engraving in Urbino, Italy, in book illustration at the National Art Foundation of the same city and in modern printers at the Rizzoli Institute in Milan. In 1962 he founded Grafic Olimpia and engaged in art publishing. He was honored with awards in Alexandria, Barcelona, ​​Monte Carlo. He presented his work in solo exhibitions in cities throughout Italy, in Greece (most of them at the Argo Gallery 1977, 1983, 1989, 1993, 1995), in Switzerland, the USA, Belgium, France, in important venues and even in museums and in group exhibitions all over the world. His home in Milan was a place of artistic meetings of a group of Greek creators with Akrithakis, Theodore, Pavlos, Takis, Tsoklis, Fasiano. He was a friend of Ritsos who wrote a poem about his work. With him he created in 1981 his lithographs "The World is One". In 1984 he designed the publication "The World Sees" by Odysseas Elytis with the contribution of the Argo Gallery and with an official presentation and exhibition of his works at the Benaki Museum. In 1993 he worked on the poetic text "Anabase" by the French Nobel Prize winner Saint-John Peirce. He designed many other similar collectible art albums. Many publications refer to his work, such as the book "Fantastic Art" by Paolo Bellini with a chapter dedicated to Lams, Matta and Petro. Collections were created in Italy and Greece that are open to the public

Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε
Χρησιμοποιούμε τα cookies για να εξασφαλίσουμε την σωστή λειτουργία και ασφάλεια των ιστοσελίδων μας και για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήσης.

Προχωρημένες ρυθμίσεις

You can customize your cookie preferences here. Enable or disable the following categories and save your selection.